Мета: розвивати та вдосконалювати вміння
учнів самостійно працювати, формувати навички раціонально використовувати час;
закріпити і поглибити знання, отримані на уроці; сприяти розвитку пізнавальної
активності учнів; розвивати увагу, мислення, уяву, обчислювальні навички,
пам'ять; виховувати відповідальність, охайність, працелюбність, самостійність.
Обладнання: підручники, сигнальні картки, сонечка, медалі,
наочність.
Хід
самопідготовки
І. Підготовча частина
Психологічний настрій
Доброго
дня, - мовлю за звичаєм
Радісної
посмішки, - кожному зичу я
Хай трудяться ручки!
Хай слухають вушка!
Працюють голівки!
Бажаю
цікавої всім я мандрівки!
Кому
дозволено першим сісти?
Дівчаткам!
Так,
спочатку – краса,
а
потім – сила.
Мотивація навчальної діяльності
-
Діти! Надійшла телеграма від жителів Далекого Сходу. Вони запрошують нас у гості. Щоб здійснити подорож нам потрібно
підготуватися. Для того, щоб ми могли спілкуватися з жителями Далекого Сходу
нам необхідно навчити їх української мови. Потрібно виконати домашні завдання з
громадянської освіти та мови. Для фізичної підготовки до подорожі зробити
фізкультхвилинки. А для того, щоб знати правила гостинності, необхідно виконати
домашнє завдання з громадянської освіти.
Найактивніші
та найстаранніші учні отримають сонечка за роботу. Хто набере найбільшу
кількість нагород, той отримає медалі.
Подорожувати
будемо під девізом: « Знання не даються без старання».
Будемо
старатися? Так.
Вправа «Очікування».
Що
ти очікуєш під час подорожі від себе, від друзів, від вихователя? Твої
побоювання?
- Отже, з якого предмета ми
починаємо самопідготовку?
ІІ. Основна частина
Створення робочого настрою. «Етична
розминка»
- Діти, чи любите ви ходити в гості?
- Без чого не можна ходити в гості?
- Що вам найбільше подобається, коли ви буваєте в гостях?
- Як ви готуєтеся до походу в гості?
- Коли на вас чекають, то краще прийти вчасно чи бажано трохи запізнитися?
- (Приходити в гості треба вчасно, як запрошували.)
- Чи можна приводити із собою «за компанію» знайомих або чужих людей?
- Де подіти верхній одяг?
(Знімайте шапку, черевики, верхній одяг в прихожій і йдіть мити руки.)
- Чи можна приходити в гості без запрошення?
- Коли слід прощатися?
До подруги, до Галини я іду на іменини.
Бути гостею чудово, тож поводжуся зразково.
Я «смачного» всім бажаю і собі за стіл сідаю.
Як закінчиться гостина –
Кажу: «Дякую, Галино!»
- А які ще правила поведінки в гостях ви знаєте?
(Обов’язково слід вітатися з усіма присутніми; поводитись спокійно, стримано;
за столом не вередуйте, якщо просять заспівати, прочитати вірш, не змушуйте себе вмовляти.)
Рольова гра (робота в групах)
- Діти, чи любите ви ходити в гості?
- Без чого не можна ходити в гості?
- Що вам найбільше подобається, коли ви буваєте в гостях?
- Як ви готуєтеся до походу в гості?
- Коли на вас чекають, то краще прийти вчасно чи бажано трохи запізнитися?
- (Приходити в гості треба вчасно, як запрошували.)
- Чи можна приводити із собою «за компанію» знайомих або чужих людей?
- Де подіти верхній одяг?
(Знімайте шапку, черевики, верхній одяг в прихожій і йдіть мити руки.)
- Чи можна приходити в гості без запрошення?
- Коли слід прощатися?
До подруги, до Галини я іду на іменини.
Бути гостею чудово, тож поводжуся зразково.
Я «смачного» всім бажаю і собі за стіл сідаю.
Як закінчиться гостина –
Кажу: «Дякую, Галино!»
- А які ще правила поведінки в гостях ви знаєте?
(Обов’язково слід вітатися з усіма присутніми; поводитись спокійно, стримано;
за столом не вередуйте, якщо просять заспівати, прочитати вірш, не змушуйте себе вмовляти.)
Рольова гра (робота в групах)
-Уявіть, що у вас
свято. Ви запросили гостей. Як їх прийняти, чим розважати?
(Учні діляться на групи. У кожній групі
розподіляють ролі господарів та гостей)
Робота в парах.
Скласти
прислів’я із розсипаних
слів і пояснити його значення.
Веселий, дому, – , гість, радість.
люби,
гостей, бувати, ж, Любиш, у, гостях, і, приймати.
за,
частування, дорожчі, вітання, щирого, Слова.
господаря,
дім, Не, господар, – , а, дім, красить.
Актуалізація опорних знань
Яку
тему ви вивчали сьогодні на уроці ? («Правила
гостинності»)
Що
цікавого було на уроці?
Що
нового ви дізналися?
Чого
навчилися?
Яке
завдання було додому?
Інструктаж вихователя
Сторінки
бережно гортаєм,
Всі
тексти з радістю читаєм.
Ми
будемо натхненно працювати,
Щоб
на питання правильно відповідати.
Самостійне виконання домашнього завдання.
Читання
пошепки.
Гімнастика
для очей («Маятник», «Стовпчик», «Годинник», «Квадрат», «Вісімка»)
Читання
ланцюжком по реченню.
Само-,
взаємоперевірка
Читання напівголосне сусіду по парті,
взаємоконтроль.
Індивідуальна
допомога вихователя.
Перевірка
вихователем, виправлення недоліків.
ІІІ Підсумок. Рефлексія. Гра « Криголам»
- То
яким же повинен бути добрий господар?
Г – гостинний
О – охайний
С – спокійний
П – привітний
О – організований
Д – доброзичливий
А – артистичний
Р - розумний
- Що вам найбільше
сподобалося?
- А що не сподобалося?
- Які правила гостинності ви запам’ятали?
- А що не сподобалося?
- Які правила гостинності ви запам’ятали?
- Найактивнішими і працьовитими були такі учні….(роздаю сонечка)
Фізкультхвилинка
І. Підготовча частина
Подорожуємо
далі.
«Мозкова атака»
Що
таке прикметник?
Як
змінюється прикметник?
З
якою частиною мови в реченні найчастіше зв’язується прикметник?
Як
визначити рід, число, відмінок прикметника?
Яке
значення мають прикметники?
Гра з м’ячем.
Утворюємо
прикметники.
Мир
– мирний сонце - сонячний
радість
– радісний вітер - вітряний
мороз - морозний ранок - ранковий
гість
– гостинний зима – зимовий
За
допомогою чого утворилися прикметники?
Творча робота.
Пригадайте,
що таке синоніми і що таке антоніми.
Ці
знання нам знадобляться для виконання вправи.
Синонім
до слова порожній- пустий.
Антонім
до слова ранній – пізній.
Синонім
до слова неважкий – легкий.
Антонім
до слова тихий – шумний.
Синонім
до слова правдивий – чесний.
Антонім
до слова старий – новий.
Пальчикова гімнастика
Вже
стемніло на дворі
Засвітились
ліхтарі. Моргання
пальцями
Хай ліхтарики горять, Обертання
руками в різні
Будуть нам допомагають сторони
Ліхтарики засвітилися! Випрямити
пальці
Ліхтарики потухли Стиснути
пальці
ІІ.
Основна частина
Підготовка до виконання домашнього
завдання.
-
Пригадайте, як виконувати письмову вправу самостійно.
Самостійна
робота учнів. Увага, старанність.
Зараз
сядемо ми гарно,
Та
напишемо старанно,
Чисто,
рівно і красиво
Ручку
правильно візьму,
Зошит
з нахилом кладу
Підручник
зручно поверну
Раз,
два, три, чотири, п'ять
Починаємо
писать.
Індивідуально-корекційна робота зі слабо встигаючими
Робота консультпункту.
Само - взаємоперевірка.
Підсумкова робота.
Охайно,
старанно написали такі учні… (роздаю сонечка)
Сонечки
сяють повсюди,
Як
же радісне від них на душі.
Усі
здали іспити, рухаємося далі.
ІІІ. Заключна частина.
- Ви, діти,
під час подорожі дізналися багато нового,
з честю впорались з усіма завданнями, подолали усі перешкоди, здали
гідно іспити і досягли Далекого Сходу. А завдяки чому вам вдалося це зробити?
(Завдяки старанності, допомозі один
одному, працелюбності, наполегливості, дисциплінованості, вмінню берегти час.)
- Розклали свої сонечка.
Нагородження медалями Розумниця, Старанний учень-учениця
- Сподіваюсь, що на уроках, у
повсякденному житті ви будете наполегливо добувати знання, дисципліновано
поводити себе, гідно нести звання Розумниця. Скажіть, чи досягли ви своїх очікувань?
Ваші почуття від самопідготовки.
Діти висловили свої почуття, які викликала у них самопідготовка.
Чудова самопідготовка,бажаю успіхів в роботі,та міцного здоров'я.
ВідповістиВидалити