Самопідготовка на ГПД




Мета: розвивати та вдосконалювати вміння учнів самостійно працювати, формувати навички раціонально використовувати час; закріпити і поглибити знання, отримані на уроці; сприяти розвитку пізнавальної активності учнів; розвивати увагу, мислення, уяву, обчислювальні навички, пам'ять; виховувати відповідальність, охайність, працелюбність, самостійність.
Обладнання: підручники, сигнальні картки, сонечка, медалі, наочність.
Хід самопідготовки

І. Підготовча частина
Психологічний настрій
Доброго дня, - мовлю за звичаєм
Радісної посмішки, - кожному зичу я
          Хай трудяться ручки!
          Хай слухають вушка!
           Працюють голівки!
Бажаю цікавої всім я мандрівки!
Кому дозволено першим сісти?
Дівчаткам!
Так, спочатку – краса,
а потім – сила.
Мотивація навчальної діяльності
- Діти! Надійшла телеграма від жителів Далекого Сходу. Вони запрошують  нас у гості. Щоб здійснити подорож нам потрібно підготуватися. Для того, щоб ми могли спілкуватися з жителями Далекого Сходу нам необхідно навчити їх української мови. Потрібно виконати домашні завдання з громадянської освіти та мови. Для фізичної підготовки до подорожі зробити фізкультхвилинки. А для того, щоб знати правила гостинності, необхідно виконати домашнє завдання з громадянської освіти.
Найактивніші та найстаранніші учні отримають сонечка за роботу. Хто набере найбільшу кількість нагород, той отримає медалі.
Подорожувати будемо під девізом: « Знання не даються без старання».
Будемо старатися?       Так.
Вправа «Очікування».
Що ти очікуєш під час подорожі від себе, від друзів, від вихователя? Твої побоювання?
- Отже, з якого предмета ми починаємо самопідготовку?
ІІ. Основна частина
Створення робочого настрою. «Етична розминка»
- Діти, чи любите ви ходити в гості?
- Без чого не можна ходити в гості?
- Що вам найбільше подобається, коли ви буваєте в гостях?
- Як ви готуєтеся до походу в гості?
- Коли на вас чекають, то краще прийти вчасно чи бажано трохи запізнитися?
- (Приходити в гості треба вчасно, як запрошували.)
- Чи можна приводити із собою «за компанію» знайомих або чужих людей?
- Де подіти верхній одяг?
(Знімайте шапку, черевики, верхній одяг в прихожій і йдіть мити руки.)
- Чи можна приходити в гості без запрошення?
- Коли слід прощатися?
До подруги, до Галини я іду на іменини.
Бути гостею чудово, тож поводжуся зразково. 
Я «смачного» всім бажаю і собі за стіл сідаю. 
Як закінчиться гостина –
Кажу: «Дякую, Галино!» 
- А які ще правила поведінки в гостях ви знаєте?
(Обов’язково слід вітатися з усіма присутніми; поводитись спокійно, стримано;
за столом не вередуйте, якщо просять заспівати, прочитати вірш, не змушуйте себе вмовляти.)
Рольова гра (робота в групах)
-Уявіть, що у вас свято. Ви запросили гостей. Як їх прийняти, чим розважати?
(Учні  діляться на групи. У кожній групі розподіляють ролі господарів та гостей)
Робота в парах.
Скласти прислівя із розсипаних слів і пояснити його значення.
          Веселий, дому, – , гість, радість.
         люби, гостей, бувати, ж, Любиш, у, гостях, і, приймати.
         за, частування, дорожчі, вітання, щирого, Слова.
         господаря, дім, Не, господар, – , а, дім, красить.
Актуалізація опорних знань
Яку тему ви вивчали сьогодні на уроці ? («Правила гостинності»)
Що цікавого було на уроці?
Що нового ви дізналися?
Чого навчилися?
Яке завдання було додому?
Інструктаж вихователя
Сторінки бережно гортаєм,
Всі тексти з радістю читаєм.
Ми будемо натхненно працювати,
Щоб на питання правильно відповідати.
Самостійне виконання домашнього завдання.
Читання пошепки.
Гімнастика для очей («Маятник», «Стовпчик», «Годинник», «Квадрат», «Вісімка»)
 Читання ланцюжком по реченню.
Само-, взаємоперевірка
 Читання напівголосне сусіду по парті, взаємоконтроль.
Індивідуальна допомога вихователя.
Перевірка вихователем, виправлення недоліків.
ІІІ Підсумок. Рефлексія. Гра « Криголам»
- То яким же  повинен бути  добрий господар?
Г – гостинний
О – охайний
С – спокійний
П – привітний
О – організований
Д – доброзичливий
А – артистичний
Р - розумний
- Що вам найбільше сподобалося?
         - А що не сподобалося?
         - Які правила гостинності ви запам’ятали?
- Найактивнішими і працьовитими були такі учні….(роздаю сонечка)
Фізкультхвилинка
І. Підготовча частина
Подорожуємо далі.
 «Мозкова атака»
Що таке прикметник?
Як змінюється прикметник?
З якою частиною мови в реченні найчастіше зв’язується прикметник?
Як визначити рід, число, відмінок прикметника?
Яке значення мають прикметники?
Гра з м’ячем.
Утворюємо прикметники.
Мир – мирний                 сонце - сонячний
радість – радісний           вітер - вітряний
мороз  - морозний           ранок - ранковий   
гість – гостинний            зима – зимовий
За допомогою чого утворилися прикметники?
Творча робота.
Пригадайте, що таке синоніми і що таке антоніми.
Ці знання нам знадобляться для виконання вправи.
Синонім до слова порожній- пустий.
Антонім до слова ранній – пізній.
Синонім до слова неважкий – легкий.
Антонім до слова тихий – шумний.
Синонім до слова правдивий – чесний.
Антонім до слова старий – новий.
Пальчикова гімнастика
Вже стемніло на дворі
Засвітились ліхтарі.        Моргання пальцями
   Хай ліхтарики горять,       Обертання руками в різні
    Будуть нам допомагають        сторони
                  Ліхтарики засвітилися!             Випрямити пальці
                  Ліхтарики потухли                     Стиснути пальці
 ІІ. Основна частина
Підготовка до виконання домашнього завдання.
- Пригадайте, як виконувати письмову вправу самостійно.
  Самостійна робота учнів. Увага, старанність.
Зараз сядемо ми гарно,
Та напишемо старанно,
Чисто, рівно і красиво
Ручку правильно  візьму,
Зошит з нахилом кладу
Підручник зручно поверну
Раз, два, три, чотири, п'ять
Починаємо писать.
Індивідуально-корекційна робота зі    слабо встигаючими
Робота консультпункту.
Само - взаємоперевірка.
Підсумкова робота.
Охайно, старанно написали такі учні…  (роздаю сонечка)
Сонечки сяють повсюди,
Як же радісне від них на душі.
Усі здали іспити, рухаємося далі.
  ІІІ.   Заключна частина.
          - Ви, діти, під час подорожі дізналися багато нового,  з честю впорались з усіма завданнями, подолали усі перешкоди, здали гідно іспити і досягли Далекого Сходу. А завдяки чому вам вдалося це зробити?
  (Завдяки старанності, допомозі один одному, працелюбності, наполегливості, дисциплінованості, вмінню берегти час.)
-  Розклали свої  сонечка.  Нагородження медалями Розумниця, Старанний учень-учениця
  - Сподіваюсь, що на уроках, у повсякденному житті ви будете наполегливо добувати знання, дисципліновано поводити себе, гідно нести звання Розумниця.  Скажіть, чи досягли ви своїх  очікувань?  Ваші почуття  від  самопідготовки.
Діти висловили свої почуття, які викликала у них самопідготовка.


1 коментар: