Скарбничка

Вікторина «У світі казки чарівної»
Мета. Систематизувати знання учнів про народні казки; викликати інтерес до читання, сприяти розвитку естетичних почуттів, до бажання пізнавати, вміння орієнтуватися, розвивати увагу, мислення, пам'ять, виховувати любов до народної творчості, книги, - на матеріалі казок виховувати естетичні і моральні почуття.
Обладнання: виставка книг, ілюстрації до казок, вислови, «казкові» речі.

Хід заняття


Вихователь. Доброго дня, друзі. Вітаю вас на гостинах у казки. Добра, мудра, чарівна казка завжди в пошані. Її із задоволенням слухають і діти, і дорослі. Казки бувають різні: довгі і короткі, веселі, чарівні, написані автором або складені народом. Проте у всіх казок є одна спільна риса-мудрість. І особливо. Це проявляється в народній казці. Ми з вами, друзі, знаємо багато чудових українських народних казок. Дійшли вони до нас завдяки талановитим оповідачам, яких так багато було колись в Україні, та сумлінним збирачам народного фольклору.
Казка запросила нас на гостини, щоб дізнатися, чи добре ми пам’ятаємо її. Отже, оголошую казкову вікторину. І я з задоволенням  представляю  наші команди.
Треба поділитися на команди, але їх хтось зачарував. Капітанам  потрібно розшифрувати назву команди. Ось і перше випробування!

Викаручка                                       Бококол

Рукавичка                                        Колобок

Отже, вітаємо вас усіх на святі  Казки!  Розпочинаємо вікторину

 
Конкурс 1 Телеграма
До нас в гості мали прийти казкові герої, але бачу тільки телеграми. Цікаво . Хто їх надіслав? Діти, допоможіть прочитати.
·        Дуже засмучена. Мишка розбила яєчко, прийти не зможу.
                                       Курочка Ряба.
·        З'їв семеро козенят. Болить живіт.
                                                     Вовк.
·        Від дідуся втік, від бабусі втік, а лисичка відпускати не хоче.
                                                                                                    Колобок.
·        Ніяк не витягнемо ріпку, тому прибути не зможемо.
                                                                                Дід, баба. Внучка.

Конкурс 2   Відгадайте казкові загадки від  Колобка.
Любі діти, коли йшла,
По дорозі це знайшла.
Це хатинка невеличка,
Ми у казці....                          ( “Рукавичка”)

Від цієї булави
Змій позбувся голови.
Прагне хлопчик бути  хоч трошки
Схожим на ....               ( “Котигорошка “)

Хто до нас прийшов на свято,
Вередливий та пихатий?
Вередлива то коза
Ми у казці ....                         ( “ Дереза”)

Хто на гусячих крилятах
Прилетів до мами й тата,
Був міцний. Бо їв кулешик.
Це відомий всім ....                ( “ Телесик”)

На голову глечик лисиця наділа,
Мерщій до річки поспішила,
Скоріше глечика сварити, у річці жартуна втопити.
І не подумала лисиця.
Що і сама може втопиться.             ( “ Лисиця і глечик”)

Сидить півник на печі.
Їсть смачненькі калачі.
Тут лисичка прибігає.
Мерщій півника хапає.
Біжить котик рятувати,
В лисиці півника забрати.               ( “ Котик і півник”)

Знайшов півник колосок,
Змолов борошна мішок.
Спік негайно у печі
Пиріжки та калачі.
Мишенят не пригощав,
Бо жоден з них не помагав.            ( “ Колосок”)

Конкурс 3 Заспівати пісню.
Командам по черзі пропонується відповісти на запитання. За кожну правильну відповідь  команда отримує один бал.
1.     Як гукала мати Івасика – Телесика?  («Івасику – Телесику, ти приплинь, приплинь до бережка. Дам тобі їсти, пити й хороше походити».)
2.     Як кликав Півник Котика на допомогу? («Котику, півнику, несе мене Лиска за темнії ліси, за високі гори, за бистрої ріки!»)
3.     Як просив Івасик Телесик гусеняток про порятунок? («Гуси, гусенята! Візьміть мене на крилята!»)
4.     Як відказувала звірям Коза-Дереза, коли сиділи у заячій хатці? («Я – Коза Дереза, півбоку  луплено, за три копи куплена! Тупу-тупу ногами, сколю тебе рогами, ніжками затопчу, хвостиком замету - тут тобі й смерть!
5.     Як відказував колобок , коли зустрів лисичку?
(«Не їж мене, я пісеньку заспіваю. Я по коробу метений,
на яйцях спечений,- я від діда втік, я від баби втік, і від тебе втечу»).
6.     Хто допоміг Зайчику вигнати Лиску із його хатки? (Півник).

Конкурс 4 .” Скільки героїв – назвіть”.
 Такий конкурс пропонує Дюймовочка. Всі ви знаєте, що існує багато казок про тварин.  Із давніх-давен людина обожнювала природу, вбачала у всьому живому своїх побратимів, бо земля для неї була матір’ю. Саме тому в народних казках усі тварини постають у людській подобі. Тож  зараз – наступний конкурс  вікторини «Тварини у казках» .
Я буду задавати питання, а команди  повинні швидко  дати відповідь. Право  відповідати отримує та команда, гравець якої найшвидше підняв руку. За  кожну   правильну   відповідь     команда  отримує  два  бали .
1. Кого     зустрів Колобок у лісі? (Зайця, вовка, ведмедя, лисицю.)
2. Кого спіймав Солом’яний Бичок?(Ведмедя, вовка, кабана, зайця)
3. Кого перелякав пан Коцький?(Ведмедя, вовка, кабана, зайця.)
4. Хто був  у рукавичці?(Мишка, жабка, заєць, лисиця, вовк, кабан.)
5. Хто вимагав у Кози – Дерези покинути заячу хату?(Лисиця, вовк, ведмідь, рак.)
6. Що казала Лисичка – сестричка Вовчику – братику, коли він ловив рибку в ополонці? («Мерзни, мерзни, вовчий хвіст».)
7. Хто вигнав мишенят Круть і  Верть  із-за столу?(Півник)
8. Хто хотів бути женихом Дюймовочці?  (Жаба, кріт)
9. Кого просив дід допомогти витягти Ріпку? (Бабку, Внучку, собачку Жучку, кицьку Мурку, Мишку).

Конкурс 5   Робота в групах   «Чарівні букви»
Назвати якомога більше казкових героїв, що починаються з букв, які переховуються на яблуні.

К-Котигорошко, Коза-дереза, Карлсон, Крокодил Гена, Колобок, Кривенька качечка, Кіт у чоботях, Кирило Кожум'яка.

М-Мальвіна, Мийдодир, Маркіз Карабас, Мауглі, Мишка, Морозко.

Б – Буратіно, Базиліо, Баба- Яга, Бармалей…

Конкурс 6. Намалюй « Колобка».
У казках є гумор. Завдання Королеви дещо незвичне. Намалювати обличчя казкового героя  із заплющеними очима.

Конкурс 7. “ Чи уважні ви читачі” . Питання для кмітливих.
1.На яку геометричну фігуру схожий колобок?         ( Коло)
2.Яким по порядку вліз у рукавичку Ведмідь? ( Сьомим)
3.З якого посуду пригощав журавель лисичку ? ( Глечика)
4.Що пік півник у казці “ Колосок”? ( Пиріжки)
5.Скільки звірів упіймав бичок? ( 4)
6.На якому дереві заховався Телесик? ( Дуб)
7.Скільки діб летіла булава Котигорошка? ( 12)
Конкурс 8. Чарівний кошик.
Відгадайте, хто залишив ці речі.
Рукавичка   –    «Рукавичка»
Яйце   -             «Курочка ряба»
Черевичок   -    «Попелюшка»
Ключ   –            «Буратіно»
Солома   –        «Солом’яний бичок»
Піря   –             «Кривенька качечка»
Глечик   –         «Лисичка та Журавель»
Борошно   –      «Колобок»
Кошик    –         «Червона шапочка»
Підбиття підсумків.
Казок чимало є на світі                                    Казка стукає у двері
І веселих і сумних                                           Привітаємо її,
Хіба зможемо прожити                                    І щоб нам не говорили
Ми без них?                                                     Ми впізнаємо її.
(Робота з виставкою українських народних казок)
- Пригадайте, як починається більшість казок? -А якою може бути кінцівка  казки?
- Діти, це речення-кінцівка казки : „Вам казочка, а мені бубликів в'язочка" (Виймається з кошика в'язка свіжих бубликів)
- Ви сьогодні молодці, гарно попрацювали, показали себе справжніми знавцями казок. А тому, я вирішила змінити кінцівку казки: вам і казочка, вам і бубликів в'язочка.
 Казка —це дитинство людства і його мудрість. Читайте і слухайте казки, легенди, пісні, прислів'я, приказки, притчі... Нехай вони ідуть по світу, нехай живуть серед нас, сіють доброту і мудрість, навчають, як треба по правді жити.
 А зараз пропоную переглянути казку «Гуси - лебеді»

(презентація)

Немає коментарів:

Дописати коментар